«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», – Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна

Альфа-Банк, Україна

http://www.alfabank.ua

Финансовый сектор

Вакансии компании
Марія Гаравська
HRD
Альфа-Банк

Корпоративна культура, цінності компанії – фундамент будь-якого бізнесу. Якщо цей бізнес займається розвитком і мотивацією своїх співробітників, можна говорити про його прогресивність та успішність.

Банківська сфера – не виключення. Особливо коли мова йде про кращі фінустанови країни. Альфа-Банк Україна з 2001 року працює з людьми та для людей, він задовольняє їх щоденні фінансові потреби і встигає бути надійним роботодавцем. Система корпоративного управління Альфа-Банку Україна, побудована на міжнародній практиці, забезпечує не тільки ефективне управління бізнесом, а й задовольняє інтереси співробітників.

Банк ретельно слідкує за тим, щоб забезпечити гідні умови праці для своїх людей. Журнал «Бізнес» назвав Альфа-Банк Україна одним з кращих роботодавців року. Серед фінансових установ банк увійшов до рейтингу «Кращий роботодавець року». Все це не було би можливим без особливої корпоративної культури. Адже поряд із підвищенням рівня управління персоналом важлива роль в Альфа-Банку Україна відводиться розвитку саме корпоративної культури. Банк має Кодекс корпоративної етики та Антикорупційну програму. Тож, які цінності в Альфа-Банку Україна, як компанія ставиться до кандидатів без досвіду роботи, кого обирає та як інвестує в своїх людей – в інтерв’ю Марії Гаравської, HRD Альфа-Банку Україна.

– Маріє, яким роботодавцем є Альфа-Банк?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Альфа-Банк Україна, перш за все, – динамічний банк. Тому що ми бізнес-орієнтовані. Ми дивимося, що змінюється навколо, що цікаво нашим клієнтам, розбудовуємо всі наші внутрішні процеси та продукти. Пандемія внесла свої корективи в роботу бізнесу. Тому минулий рік ми посилено працювали над тим, щоб мати достатньо програм для поліпшення життя співробітників, які для нас дуже важливі й цінні. Ми запустили пакет співробітника, що містить: спортзал, пропозиції від брендів, Welcome pack для новачків, який видається усім без винятку, а також фінансовий пакет послуг. Багато наших програм спрямовані на підтримку емоційного стану співробітників. Наприклад, ми запустили платформу Alfa Talks, де регулярно проходять майстер-класи про емоційний інтелект, творчість і креативність, психічне та фізичне здоров’я. А також A-Dosvid – HR-проєкт неформального навчання та обміну досвідом між співробітниками і топ-менеджерами. В нас є офісні креативні простори, а також можливість вибирати гібридний формат роботи (дистанційно та в офісі) або повністю віддалено. Альфа-Банк – гнучкий роботодавець, ми підлаштовуємося під умови, які нам диктує пандемія. Крім того, ми маємо IT-школу, якою дуже пишаємося. Вона має три різні напрями навчання: для джунів, мідлів і сеньйорів. Наприклад, якщо ви знаєте мову на середньому рівні і вам необхідно її підтягнути – це не проблема. Також ми запустили курс з вивчення Python, де навчаємо співробітників цій мові програмування з нуля.
– Якими цінностями керується ваша компанія?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Зараз ми переживаємо період трансформацій. Наші цінності – це фокус, відкритість, драйв і взаємодія. Фокус – тому що ми завжди націлені на результат. Відкритість – тому що нам важлива думка кожного. Драйв – це те, що об’єднує Альфу. Це про темп, ритм, вічну гонку. Взаємодія – всі питання ми вирішуємо разом.
– У чому особливість корпоративної культури вашого банку і чи маєте кодекс етики?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Ми прагнемо зробити нашу корпоративну культуру конкурентною перевагою. Ми цінуємо сильних, сміливих, амбітних, які не бояться говорити відкрито і заявляти про себе.
– Чи орієнтована на людей стратегія розвитку вашої компанії?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– За останні 3-4 роки ми чітко сформували своє EVP, і якщо наша бізнес-стратегія – це стати банком першого вибору, то hr-стратегія аналогічна – ми хочемо стати роботодавцем першого вибору для майбутніх співробітників.
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Як компанія взаємодіє зі співробітниками? Як ви отримуєте від них зворотний зв’язок?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Наша компанія багато уваги приділяє внутрішнім комунікаціям. Ми взаємодіємо з усіма співробітниками через різні канали: від пошти до месенджерів, де ми анонсуємо заходи, розповідаємо про зміни в компанії. У нас є така практика, коли СЕО раз на два тижні спілкується зі співробітниками, розповідає про досягнення і бізнес-цілі й дякує колегам, які досягли поставлених завдань. Є внутрішній корпоративний портал, де ми публікуємо останні новини компанії, проводимо опитування серед співробітників. Також в обов’язковому порядку один раз на півроку ми проводимо опитування серед співробітників щодо залученості й задоволеності робочим процесом.
– Як вашому банку вдається утримувати таланти?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Ми для своїх експертів створюємо середовище, де їм є куди рости і розвиватися, тому що ми динамічні та гнучкі до змін. Тому якщо ви запитаєте будь-якого фахівця: «Ти працюєш п’ять років в Альфа-Банку, не нудно?», він відповість: «Ні». Тому що кожен новий проєкт і напрям настільки відрізняється від попереднього, що для експерта це внутрішній челендж. Він з одного класного проєкту переходить в інший, не менш динамічний. Якщо говорити про бізнес-цілі на сьогодні – це глобальна діджиталізація, випуск нового мобільного застосунку Sense SuperApp. Наші корпоративні клієнти побачили багато глобальних бізнесових змін. Це дуже захоплює. Цього року ми впроваджуємо систему комплексної оцінки Performance Management, яка дозволить співробітнику розуміти, на якому етапі свого кар’єрного розвитку він перебуває, що йому потрібно прокачати, аби рухатися далі і, відповідно, з подальшим кризом.
– На ринку спостерігається тренд розвитку співробітників – компанії вкладаються в своїх людей. Що ви думаєте про інвестиції у співробітників?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Ми підтримуємо цей тренд. У нас є міні-університет для айтішників – IT-школа. Вона містить кілька напрямів: точкове навчання, школа для юніорів, школа для наставників, школа цифрової грамотності тощо. Також ми практикуємо зовнішнє навчання для співробітників. Крім того, в Альфа-Банку є школа української мови для співробітників.
– Згідно з дослідженням порталу grc.ua, 46% роботодавців хочуть працювати з пошукачами із мінімальним досвідом роботи, ще 46% – із тими, хто досвіду не має. Про що говорить ця статистика?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Це безпосередньо пов'язано з корпоративною культурою. Багато хто говорить, що простіше навчити з нуля і підлаштувати під корпоративну культуру, ніж перевчити готового фахівця. Краще ми підберемо співробітника з прокачаними soft skills і підтягнемо hard skills, ніж візьмемо хардовика з нульовими софтами або такими, які не підходять нашій компанії. Ми – банк, який розвиває. Ми за те, щоб навчати співробітників, щоб вони горизонтально просувалися всередині банку. На ринку, дійсно, мало експертів, які шукають роботу, тому це постійне «полювання». Аби бути в конкурентному режимі, краще вирощувати своїх співробітників.
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Як ваша компанія підбирає співробітників? І наскільки для вас важливий досвід кандидата?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Насамперед, ми візьмемо кандидата, в якого є бажання розвиватися та вчитися. Крім цього, важливо, аби його цінності збігалися з цінностями банку. Наші рекрутери проводять інтерв’ю за компетенціями, де включені не тільки hard skills, а й soft skills. Це обов’язково для всіх посад. Ми приділяємо багато уваги бренду роботодавця. Ми розкриваємо суть вакансії, передаємо через емоції головне. Кандидати не хочуть читати сухі описи, а хочуть бачити емоційну складову у вакансіях. Ми представлені на всіх job-сайтах. Експерт не шукає роботу, його шукаємо ми. Тому прямий пошук і LinkedIn ніхто не скасовував. Що стосується досвіду кандидата, то тут все залежить від вимог до посади. У нас багато вакансій, де потрібен мінімальний досвід. Більш важливі soft skills, наскільки кандидат готовий розвиватися, вчитися, хотіти більше в цьому житті.
– Вашу компанію можна назвати інноваційною?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Так, тому що ми створюємо інноваційний продукт Sense SuperApp. Тому що Альфа – не класичний банкінг, він тримає погляд у фінтех. Розуміючи це, ми за умовами маємо відповідати актуальним реаліям IT-сектору. Тому у нас є гнучкий графік роботи, можливість працювати в креативному просторі креатив-стейтс або антиофісі в БЦ «Торонто».
– Назвіть ключові досягнення hr-департаменту під час пандемії?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Однозначно це оперативна реакція на зміни, пов'язані з пандемією. Нам вдалося в лічені дні перевести більшість співробітників на дистанційку. Для банківської сфери це велике досягнення. Гнучкість та адаптивність стали нашими невід'ємними якостями, які ми активно застосовуємо в роботі щодня. Також ми перевели будь-який вид навчання і конференції в онлайн-формат. Це допомогло розширити цільову аудиторію.
– Ваш банк у топ-50 роботодавців України. Що для Альфи означає таке визнання?
«Ми хочемо стати роботодавцем першого вибору», –  Марія Гаравська, HRD Альфа-Банк Україна
– Радує, що другий рік поспіль банківська галузь у принципі входить в такий рейтинг. Це говорить про те, що сфера розвивається, кандидати готові бачити себе в цій галузі, але наша мета – не просто бути в топі, а стати банком вибору номер один. Для нас це лише початок.